6 razlogov, zakaj ima prototipiranje poslovni smisel
Imate inovativen produkt, ki bi ga radi predstavili investitorjem in javnosti, vendar ne veste, kje začeti. Bo skica ali računalniški izris dovolj? Boste lahko prepričali samo z opisom? Če ste spreten retorik, vam bo najbrž uspelo, a vsak bo prej želel vaš produkt držati v roki, ga preizkusiti, ga spoznati v živo in ugotoviti, da je že vse življenje čakal na ta produkt, oziroma v primeru investitorja, da ima izdelek velik potencial.
Prototip je prvi korak do uspeha. Nekateri pravijo, da je celo bolj pomemben od poslovnega načrta. Zakaj? S prototipom boste svojo idejo prvič videli v živo, lahko jo boste držali, se je dotikali, preizkusili, ocenili, kakšna je v odnosu do svoje okolice. A poleg samega izdelka boste del samega procesa izdelave prototipa, kar vam bo že pred zagonom podjetja in vstopom na trg omogočilo, da boste ocenili sam proces prihodnje proizvodnje. Ga prilagodili, razvili, optimizirali. Lažje boste sestavili delovno ekipo in ji razdelili naloge v razvoju produkta. V mislih boste imeli oceno stroškov izdelave, vse pomanjkljivosti, napake in težave, rešitve in izboljšave. Pred vami ne bo več zgolj ideja, temveč izkušnja.
Prototipiranje je prva faza učenja. Je proces, ki vam bo omogočil, da si boste zastavili vrsto novih vprašanj, o katerih med gledanjem zamisli/izdelka na računalniškem zaslonu ali papirju niste razmišljali. S prototipiranjem boste prešli od »besed k dejanjem«.
1. Prilagoditev dizajna
S prototipom produkta v rokah boste lahko ocenili, kateri deli so smiselni in kateri potrebujejo izboljšavo. Prilagodili boste lahko material, barve in obliko. Ob tem boste lahko ocenili vizualno privlačnost samega produkta.
2. Preizkus kakovosti produkta
S preizkusom prototipa boste odkrili napake ali težave, ki lahko vodijo do hitre okvare produkta. Ali prototip deluje brezhibno? Vsa testiranja kakovosti in doseganje standardov boste preizkusili že s samim prototipom. Poleg kakovosti boste lahko ocenili tudi samo vzdržljivost izdelka.
3. Predhodni povratni odziv
Predstavljajte si, da s produktom stopite na trg in doživite prodajni polom. Čakajo vas dolgovi, neizpolnjene obljube in pogodbe. S prototipom boste odziv bodočih strank lahko ocenili še pred vstopom na trg. Izdelek boste lahko nadgradili, izboljšali, dodali nove funkcije in preoblikovali – da bo po meri kupcev, še preden jim bo sploh prišel v roke.
4. Ocena dela in stroškov
Že v prvi fazi prototipiranja so v proces vključeni industrijski oblikovalec, konstruktor in izdelovalec prototipov. Vprašali vas bodo o materialu, ki ga želite imeti, o uporabnosti, o funkcionalnosti izdelka, o želenem roku izdelave, o dodani vrednosti, ki jo izdelek prinaša, o namenu, o posebnosti uporabe, o sredstvih, ki jih imate na voljo in še marsičem. Vaš prototip ne bo zgolj »oživel« vaš produkt, temveč ga bo optimiziral.
Med prototipiranjem boste dobili vpogled v stroške, ki vas bodo čakali ob morebitni prihodnji proizvodnji produkta. Lahko boste prilagodili vašo izbiro cenejšega materiala, barve ali načina proizvodnje. Kakšen korak boste morali dodati ali izpustiti. Tudi znotraj svoje ekipe boste s prototipiranjem lažje razdelili naloge in bolje organizirali sam delovni proces.
5. Večja integriteta produkta
Med procesom prototipiranja boste lahko videli in vedeli, kako je nastal in je sestavljen vaš produkt. Poznali boste njegove slabosti in prednosti, znali boste opisati vse faze razvoja. Ko boste zaključili proces izboljšav, boste vedeli tudi, kakšna je lahko še nadgradnja. Z zgodnjim odkrivanjem pomanjkljivosti med samim procesom prototipiranja se boste med drugim izognili morebitnim vpoklicem, reklamacijam in stroškom, ki bi nastali, če bi zaradi napak na produktu morali ustaviti proizvodnjo.
6. Nove ideje
Avtomobilska, gradbena in elektronska industrija prisegajo na prototipiranje pred samim zagonom proizvodnje. Prvi prototipi so pogosto zavrnjeni in ocenjeni kot nepraktični, prezahtevni za proizvodnjo in celo brez prodajne vrednosti. Vendar pa industrije pri prototipiranju vztrajajo. Zakaj? Sam proces in prototip jim ponudi novi ideje, navdihuje in pomaga pri razvoju boljših produktov ali rešitev.
V Chemetsu opogumljamo start-upe, da verjamejo v moč svojih idej.
Uspešnen nov produkt vam želim.
Barbara H. Wilkesmann