Kaj pa, če mi ne bo uspelo? Kaj če mi kdo ukrade idejo? Kako vstopiti na trg?
Vsak inovator se pred pred začetkom poslovne poti s svojim produktom ali sestavom sreča z raznimi strahovi ali vsaj dvomi. Kaj pa, če mi ne bo uspelo? Kaj če moj produkt/inovacija ne bo dovolj dobra? Kaj če mi kdo ukrade idejo? Kaj če bodo stroški previsoki? Kako vstopiti na trg? Kako se predstaviti?
Najprej globok vdih in nato priklic tistega, kar so vas učili kot otroka: »Strah ima velike oči, znotraj je votel, zunaj ga pa nič ni.« Vsake zadeve se je treba lotiti počasi, po korakih, po sistemu napak, popravkov, izboljšav in rešitev, da pridemo do prave rešitve. Če se boste kot inovator najprej znašli v svetu prototipiranja, lahko marsikateri dvom kar odpišete.
1. Strah pred prototipiranjem
Če vas je kot inovatorja določenega izdelka strah, da boste na težave naleteli že pri prototipiranju, ker ne poznate poti, kako bi se zadeve lotili – nikar. Za nas je prototipiranje gradnja novih izdelkov. Je strast, ki podpira našo vizijo. Osredotočeni smo na to, da vam razvijemo in izdelamo prototip, ki bo ustvarjal dodano vrednost. Bolj kot je prototip zapleten, bolj smo motivirani, da ga naredimo. Če že imate svoj prototip, lahko pogledamo, kako ga optimizirati.
2. Strah pred nedelujočim ali slabim prototipom
Če vas je strah, da vaš inovativni produkt v obliki prototipa ne bo deloval, tako kot ste si zamislili, odmislite strah, saj je to šele začetek. Prototip je zgodnji vzorec izdelka. Prototipiranje pomeni, da izdelek po vsakem novem testiranju prilagajamo tako funkcionalno kot oblikovno. Proces prototipiranja je: ustvari, testiraj, izboljšaj, ponovi.
V prvi fazi – ob pregledu inovatorjeve ideje – so vključeni industrijski oblikovalec, konstruktor in izdelovalec prototipov, ki ima znanje o 3D tehnologijah . Konstruktor bo svetoval o možnostih izdelave in optimizacije izdelka, da bo v fazi izdelave prototipa potrebnih čim manj popravkov.
V drugi fazi sledi optimizacija izdelka. To pomeni, da je pozornost usmerjena na izboljšanje kakovosti, da ne pride do lomov, pokov na izdelku ali sestavu. Napake najprej odpravljamo digitalno, v kolikor gre za zahtevne komponente in izdelke, ki so podvrženi testiranjem na obremenitev, pa izdelamo topografijo izdelka.
V tretji fazi prek procesa fizičnega prototipiranja izdelamo izdelek. Pri tem izberemo ustrezno tehnologijo, material , površino, barvo, določimo rok izdelave prototipa in ceno.
3. Strah pred stroški
Je prototipiranje investicija ali strošek ? Oboje. Nihče ne trdi, da pri prototipiranju ne bodo nastali stroški, pomembno je le, da skozi sam proces optimiziramo tako produkt kot tudi strošek. To pomeni, da pri izdelavi določenega produkta iščemo cenovno ustrezno tehnologijo, material, barvo, površino ipd. Strošek prototipiranja naj inovator razume kot investicijo. To je prva investicija, ki jo bo vložil v svoj produkt ali sestav in se mu bo povrnila na nadaljnji poti.
4. Strah pred krajo ideje
Vas je strah, da bi vam kdo ukradel idejo? Če ste pred tem, da se odločite za postopek prototipiranja in hkrati ne zaupate nikomur, potem razmislite o postopku patentiranja vaše inovacije, a prej se sprostite. Morda ste vi res prepričani v edinstvenost vašega izdelka, vprašanje pa je, kako se bodo nanj odzvali drugi in morda celo trg. Veliko start-upov propade, ker povpraševanja po njihovem produktu preprosto ni.
Pred postopkom patentiranja velja, da si morate zastaviti kar nekaj vprašanj:
- Ali res potrebujete patent?
- Bi vašo zamisel lahko zavarovali kako drugače?
- Ste preučili stroške patentiranja (vključno z letnimi pristojbinami za vzdrževanje patenta v vseh državah, kjer želite varstvo)?
- Ali izum obeta finančno korist, ki opravičuje stroške?
- Kakšno življenjsko dobo ima vaš izum?
- Kdo bo plačal stroške uveljavljanja patenta?
- Kako učinkovito se bo vaš patent lahko upiral pravnemu izpodbijanju?
Na veliko vprašanj boste dobili odgovore že med samim postopkom prototipiranja, zato se tja nikar ne odpravljate s strahom, da bo nekdo ukradel vašo idejo. Raje se prepričajte, da se tja odpravljate z idejo, iz katere bodo ustvarili resničnost. Vaš produkt boste lahko preizkusili, ga testirali in predstavili tako investitorjem kot končnim kupcem. Dobili boste odzive in svetovanje še preden boste produkt sploh poslali na trg. Ko boste prek prototipiranja prišli na pravo pot, boste poznali tudi odgovor na vprašanje, ali je čas za registracijo patenta.
5. Strah pred vstopom na trg in samopromocijo
Lao Tzu je dejal, da se pot tisoč kilometrov začne z enim korakom. Vi jih imate po uspešno zaključenem prototipiranju za sabo že več sto. Ko boste začeli s samopromocijo ali marketingom svojega produkta, ste oboroženi z znanjem, ki vam bo omogočalo, da boste investitorjem in kupcem pomagali do premišljene odločitve. Začnite z navdušenjem in prepričanjem v svoj produkt, sestav oziroma inovacijo. Ne bojte se napredovanja, drugačnega razmišljanja in razvoja. Naj že na začetku vsi občutijo vaš elan.
Lao Tzu je dejal, da se pot tisoč kilometrov začne z enim korakom.
Ne bojte se početi stvari, ki vas potegnejo iz vašega sveta udobja. Dobrodošli v poslovni svet. V njem boste pogosto morali početi stvari, ki jih prej niste. A to zgolj pomeni, da ste pripravljeni na novosti, na spremembe, na pot naprej. Preizkušajte, testirajte in ponovno preizkušajte. Ne bojte se napak ali napačnih korakov – teh ni, če korakate naprej.
V Chemetsu opogumljamo inovatorje, da verjamejo v moč svojih idej.
V podjetju Chemets vam bomo prišli nasproti. Poskrbeli bomo, da bo vaša ideja ali koncept čimprej zaživela v 3D izrisu. V fazi razvoja – vstopimo lahko tudi takrat, ko se vam kje zatakne, vam bomo pomagali in vas opogumljali. Vašim izdelkom bomo dodali dodano vrednost in pospešili rast vašega produkta. Ker cenimo zvestobo, bomo z vami ostali tudi po izdelavi prototipa, vstopu na trg in zaščiti produkta.
Uspešno inoviranje vam želim.
Barbara H. Wilkesmann