Chemets ekipo najbolj napolnijo prav tisti projekti, kjer tehnologija ne služi le funkciji, temveč pripoveduje zgodbo. Eden takšnih je sodelovanje pri izdelavi skulpture za Nagrado Rada Smerduja – najvišje državne nagrade za dosežke na področju ohranjanja narave.
Ko tehnologija postane nosilka sporočila
V Chemets nas pogosto poiščejo naročniki z zahtevnimi tehničnimi izzivi, a včasih pridejo k nam tudi projekti, ki nas resnično pobožajo po duši.
Tako se je na nas obrnil Urh Wiegele, udeleženec javnega natečaja za izbor skulpture, ki bo simbolizirala Nagrado Rada Smerduja. Gre za novo državno priznanje, namenjeno izjemnim prispevkom k ohranjanju narave. Nagrada je bila prvič podeljena leta 2024, letos pa je obogatila slavnostni dogodek Dan narave 2025 na Brdu.
Zmagovalna skulptura ni le umetniški izdelek, je zgodba o cikličnosti življenja, o prepletanju narave in družbe, o tem, da je vsak element sveta del nečesa večjega.
Vizija avtorja: neskončna povezanost narave
Urh Wiegele je svojo idejno zasnovo strnil v močno sporočilo:
“Narava je sistem neločljivih vezi, kjer ni začetka in ni konca. Vse je povezano. Vse je odvisno drugo od drugega.”
Njegova skulptura, oblikovana kot neskončna zanka, ponazarja ravno to – krhko ravnovesje in soodvisnost. Z zrcalno površino vključuje opazovalca v zgodbo in postane del aktivnega dialoga med umetnostjo, naravo in človekom.
Skulptura ni stabilna. Ravno v tem je njena moč. Najmanjši premik jo lahko poruši, tako kot najmanjši poseg lahko vpliva na ravnovesje naravnih ekosistemov.



Ko se umetnost sreča s tehnologijo
V Chemets smo projekt pristopili s popolnim razumevanjem občutljivosti ideje. Skulptura je zahtevala tehnično prilagoditev, bili smo v stalnem stiku z avtorjem, da smo lahko optimizirali vsak detajl.
Ker je bil del skulpture precej debel, smo ga notranje izvotlili, s tem smo preprečili morebitne nepravilnosti med tiskanjem, skrajšali čas izdelave in znižali stroške materiala. Odločili smo se za SLA tehnologijo, tiskali pa smo iz iSquared materiala, za katerega imamo ekskluzivno zastopstvo.
3D natisnjeni model je naročniku služil kot osnova za litje bronaste skulpture. Ker dobro poznamo različne postopke litja, lahko za naročnike pripravimo model, kalup ali jedro tako, da je končni izdelek optimalen tako po videzu, izvedbi kot funkcionalnosti.
Po tisku smo sledili celotni verigi obdelave:
– Čiščenje printa in odstranjevanje podpor
– UV in termalno utrjevanje
– Ročno brušenje v več fazah do popolnoma gladke površine
Rok? Izjemno kratek. Skulptura je bila od idejne potrditve do prevzema gotova v treh do štirih dneh.
Partnerstvo, ki šteje
Ko nam je Urh sporočil, da je njegova skulptura na natečaju zmagala, je bil to trenutek, ki nas je resnično napolnil. Takšni projekti nas spomnijo, zakaj to delamo.
Če tudi vi iščete partnerja, ki zna razumeti vašo umetniško vizijo in jo tehnično brezhibno uresničiti – tukaj smo za vas.