Iz 13 delov v 6: kako je voxeljet poenostavil Mercedesov sprednji del z VX1000 HSS

Inovacije na prvem mestu

V avtomobilski industriji sta hitrost in prilagodljivost ključnega pomena. Prav zato z veseljem sodelujemo s podjetjem voxeljet, ki s svojimi naprednimi 3D tehnologijami spreminja razvojne procese, od prototipiranja do serijske izdelave.

Njihov primer sodelovanja z Daimlerjem je odličen pokazatelj te preobrazbe.

Z uporabo 3D industrijskega tisklanika VX1000 HSS in materiala PA12 je ekipa ustvarila prototip sprednjega dela vozila – odbijača, pri čemer je 13 posameznih brizganih komponent zamenjala z le 6 natisnjenimi deli. 

Integrirane funkcionalnosti v tiskane komponente so omogočile, da je sestava namesto lepljenja ali brušenja potekala s preprostimi zaponkami, neke vrste “klik-sistem”

To  pomeni, da so pri  zasnovi 3D natisnjenih komponent  bile v konstrukcijo že vnaprej vključene funkcionalne značilnosti, kot so spojni elementi, pritrdilne geometrije in poravnave. To pomeni, da je bila večina montažnih rešitev integrirana neposredno v same dele, namesto da bi se jih dodajalo naknadno s pomočjo sekundarnih postopkov.

Posledično je bila sestava izvedena preko mehanskih zaponk oziroma integriranih spojev, brez potrebe po uporabi lepil ali dodatne površinske obdelave kot npr. brušenje, priprava stikov…

86
85
Kaj je prinesla sprememba?

Deli so se precej razlikovali po velikosti – največji je meril 971 x 375 x 152 mm, najmanjši pa 292 x 98 x 65 mm. Kljub tej raznolikosti so pri vseh kosih dosegli izjemno natančnost znotraj tolerance ±0,3 %. Celoten projekt je bil izveden v treh tiskih, s skupnim časom tiskanja približno 50 ur. Pri tem primeru ni bilo neposredne primerjave z brizganjem plastike, vendar bi v primeru tradicionalne metode za enako sestavo potrebovali 11 ločenih komponent, vsak z lastnim kalupom in postopki.

Rezultati so bili vidni takoj:

Brez potrebe po dragih orodjih – brez začetnih vlaganj v izdelavo kalupov
Poenostavljena sestava – manj ročnih postopkov in krajši čas montaže
Hitrejše testiranje – deli so bili pripravljeni za aerodinamične teste brez dodatne obdelave

S tem so:

  • zmanjšali število montažnih korakov
  • znižali skupne stroške in
  • skrajšali čas izdelave prototipov.
Kaj pa mala serijska proizvodnja?

Čeprav je bil ta primer osredotočen na prototipiranje, prednosti High-Speed Sinteringa (HSS) segajo dlje.

V sektorjih, kjer so proizvodne količine manjše, prilagodljivost pa ključna (npr. specialna vozila, letališki shuttleji …), je aditivna proizvodnja odlična alternativa. Namesto vlaganja v draga orodja lahko proizvajalci denimo odbijač natisnejo, pobarvajo ali post-obdelajo in ga v manjših serijah pripeljejo do trga – hitro in stroškovno učinkovito.

83
84
Partnerstvo, ki prinaša rešitve

V podjetju Chemets smo ponosni, da smo regionalni predstavnik Voxeljet tehnologij, in da lahko te napredne rešitve približamo inženirjem, oblikovalcem in proizvajalcem, ki jih dejansko potrebujejo.

Primer Mercedesovega sprednjega dela je le eden izmed dokazov, da 3D tisk ni več rezerviran le za laboratorije – ampak uspešno deluje tudi v resničnem proizvodnem okolju.

👉 Vas zanima, kako bi lahko tehnologija VX1000 HSS pomagala vašemu razvoju ali proizvodnji? Z veseljem vam pokažemo pot do optimalne rešitve. 

Prilagojena stopalka proti zdrsu za enduro in motokros motorje

Sejemski eksponati za podjetje Bird Buddy

Kovček X – TURE za Hondo X-adv 750

Trajna plošča za pokopališče iz 3D peščenega printa